OlvasĂłink Ă©rtĂ©kelĂ©se: / 2
ElĂ©gtelenKitűnĹ‘ 

 

Álom és valóság

 

Álmaink...

 

Warszava, Zsupka


Az Egyesület nagy álma és terve, hogy ezt a két sínautót visszahozza halottaiból.
Jelenleg ez a két járm? van a legrosszabb állapotban a Vasúttörténeti Park „A” fordító korong járm?vei közül.
Remélhet?leg hamarosan m?helybe kerülnek az autók és így nekifoghatunk a járm?vek felújításának.
Belátható id?n belül szeretnénk, ha a két járm? átvenné a két legszebb kiállított darab érdemét.

 

Henschel Hómaró


Eme ritka és hétköznapinak egyáltalán nem mondható járm? is látott más szebb napokat.
Szeretnénk, ha azok a bizonyos szép napok minél hamarabb visszatérnének a gép életébe.
Ennek érdekében fejünkbe vettük, hogy amint lehetséges, a járm?vet amennyire csak tudjuk felújítjuk.
Ehhez rengeteg munkára, kitartásra és emberre lesz szükség, de reméljük minden és mindenki mellettünk fog állni, hogy segítsünk a „Hóhányón”.

 

G?zösök lakk ruhában

 

A régi id?knek megfelel?en a g?zmozdonyokat a mai napig olajjal kezeljük és védjük az id?járás viszontagságaitól.
Ezen szeretnénk változtatni!
Mivel az olaj a festésnek sem tesz jót és a környezetnek sem túl jó, ezért a Vasúttörténeti Park kiállított g?zmozdonyainak a festését szeretnénk kijavítani, majd lakkal bevonni mindent, amit csak lehet a mozdonyokon és így megtartani ?ket a jöv? nemzedékének.

 

 

Vizsgamunka


Fejes Antal múzeulógusunk fölvetette a Vasúttörténeti Park vezet?ségének, hogy legyen az Egyesületnek egy vizsgamunkája, mely során megnézhetik mire is vagyunk képesek. Erre a célra két darab hóekét szemeltek ki. Fontos, hogy nem egy drótkefés tisztításról és nem egy ecsetes pacsmagolásról lenne szó. A Baráti Kör csak abban az esetben vállalja a feladatot, ha az ekéket fedett helyre vontatják és itt lehet?séget kapunk arra, hogy ezeket az eszközöket teljesen átcsiszoljuk, szóró gittezzük, alapozzuk és fényezzük fest? pisztoly alkalmazásával. Mindezt a Magyar Vasúttörténeti Park és Fejes Antal szigorú ellen?rzése mellett tesszük majd. Nagyon örülnénk neki, ha megkapnánk ezt a lehet?séget, mert így talán még az a néhány kételked? ember is talán belátná, hogy nem vagyunk egy elveszett csapat.

 

M63

 

2009-ben a Magyar Vasúttörténeti Park lakója lett az utolsó fennmaradt M63,003-as, „Gyík” becenévre hallgató diesel mozdony. A gép szörny? állapotban van, mind karosszéria, mind gépészeti szempontból. Hosszas megbeszélésekkel és kitartó utánajárással a Vasúttörténeti Park Vezet?sége hozzájárult, hogy a Magyar Vasúttörténeti Park Baráti Körének tagjai elvégezzenek minden olyan munkálatot a gépen, amelyhez megvan a szakmai hozzáértésük. Munkánkat tervrajzok és több szakember is segíti. A Magyar Köztársaság területén kallódó alkatrészek beszerzésében Pozsgai Sándor a Vasúttörténeti Park M?szaki Vezet?jének segítségére számíthattunk. Az „M63 Projektet” az egyesületen belül Lovász Zoltán, a Baráti Kör alelnöke vezeti. Az ? és egyesületünk álma, hogy ez a nem hétköznapi monstrum újra hallassa dübörg? hangját és eredeti köntösében díszelegjen. Mi harcolni fogunk ezért a célért!!!

 

Hargita kormányzati motorvonat


A Hargita kormányzati vonaton bizony meglátszanak az id? vasfogai. Tervünk, hogy ezt a nem hétköznapi vonatot a hozzá méltóan, minél szebben felújítsuk. A 2010-es esztend?ben terveink szerint a gépet lemossuk, a vonat fényezését teljesen átpolírozzuk, az ablakok szigetelését megpróbáljuk kijavítani, a futószerkezetet megtisztítjuk az olajsártól és a járm? belseje is alapos takarításon fog átesni, így a látogatóknak reményeink szerint a szája is tátva marad majd a vonat látványától. Vad álmainkban már az is megfogalmazódott, hogy egyszer talán még a hangját is hallhatjuk a Ganz Jv 170/240-es motornak. Milyen szép is lenne!!!


G?zmozdonyok


Az „A” fordítókorong körül kiállított g?zösök minden darabját szeretnénk a lehet? legszebb állapotúra felújítani. Ha már egy ilyen szép helyen leltek nyughelyre, mint a Vasúttörténeti Park, had legyenek ?k is szépek!


G?zmozdonyok fedél alatt

 

Egyesületünk egyik nagy álma, hogy az „A” fordítókorong körüli g?zösök ne csillagtet? alatt aludjanak. Bízunk abban, hogy egyszer lesz lehet?ségünk és pénzünk, hogy ezen gépek fölé egy korh? nyitott „f?t?házat” emeljünk. Ennek talán az öreg csühösök örülnének a legjobban.


Gyermekbarát Baráti Kör

 

Egyesületünk számára nagyon fontos, hogy a gyerekeket minél közelebb hozzuk a vasúthoz. Ennek érdekében minél több járm?vet szeretnénk nekik belülr?l megmutatni és elmesélni történetüket hanyagolva a szakmaiságot, hogy ?k is megértsék és a vasút szerelmesei legyenek. Szeretnénk, ha soha nem távozna t?lünk úgy gyermek, hogy: „Anyu, mir?l beszélt ez a bácsi?” Bízunk abban, hogy hamarosan lehet?ségünk lesz sajátrendezés? program szervezéséhez is, melyeken a gyerekek játszva tanulhatnak majd a vasútról.

 

Minden járm? új ruhában


Egyik legf?bb álmunk és tervünk, hogy minden járm? új fényezést kapjon, de ehhez egyenl?re hiányzik három fontos dolog: pénz, pénz, pénz. Amint az Egyesület talál szponzort eme nemes célra (vagy nyerünk a lottón), ezt a tervet azonnal elkezdjük megvalósítani.

 

Büszkék lehessenek ránk!

 

Álmunk és célunk, hogy a Magyar Vasúttörténeti Park minél büszkébb legyen önkéntes csapatára. Mindent szeretnénk megtenni azért, hogy az ország egyetlen interaktív vasúti parkját, minél híresebbé és népszer?bbé tegyük sok-sok munkával. Azt szeretnénk elérni, hogy a látogatók úgy lépjenek ki a f?kapun, hogy: „Ide még egy párszor visszajövünk!”

 

...és a valóság


Hargita

 

2010 májusában elkezdtük a Hargita kormányzati vonat karosszériájának polírozását. Ez az álom elkezdett szépen megvalósulni! Eddigi munkánk során a vonatot alaposan lemostuk mosószeres vízzel és ezután következett a waxolás. Ezt a m?veletet kézi és gépi módszerrel végeztük. A m?veletnek köszönhet?en a matt fényezés ragyogni kezdett és a wax-nak köszönhet?en egy vízleperget? réteg alakult ki. A munka még nem készült el teljesen, mert sajnos ezt az id?járási viszonyok nem tették lehet?vé. A polírozáson kívül még más feladatok is várnak ránk a vonaton. Felcsiszoljuk és lelakkozzuk az ütköz?ket, az alvázat és a forgóvázakat olajozás segítségével szép feketévé varázsoljuk, valamint az ablakok szigetelését is szeretnénk valahogyan megoldani. Rengeteg még a tenni való, de az a fontos, hogy már elkezd?dött a karbantartás.

Szerzo neve: Gonda Éva (Kuksi)