F?menü

Magunkról

Járm?veink

Archívum

Milyen a weboldallal kapcsolatos véleménye?
 
Oldalainkat 4 vendĂ©g böngĂ©szi
OlvasĂłink Ă©rtĂ©kelĂ©se: / 6
ElĂ©gtelenKitűnĹ‘ 

Hír hozzáadva: 2014.11.16| 16:13

 

Frissült weboldalunk tartalma!!!

Figyelem gyerekek! Beszállás!

 

  • Galéria:

G?zmozdony fesztivál 2014

Hargitai összejövetel 2014

Munkáink 2014-ben

Temofeszt 2014

Zsupka fényezés 1. ütem

 

Jó nézel?dést! :)

 


 

Hír hozzáadva: 2014.11.16| 15:40

FIGYELEM! A Vasúttörténeti Park bezárja kapuit


Felhívjuk minden kedves látogatónk figyelmét, hogy november 3-ától a Vasúttörténeti park a téli id?szakra bezárja kapuit.


G?zmozdony vezet?állások padlójának javítása

Idén is javításra szorult némely g?zmozdony padlózata.
Ezeket az id?járás és az id? vasfoga teszi tönkre, de javításuk elengedhetetlen a látogatóink biztonsága érdekében.
Idén a 2459-es és az 520-as g?zmozdony padlózata került felújításra.
A 2459-nek teljesen új padlót kellett építeni. A régi padló maradványit a mozdony örökbefogadói eltávolították, majd új deszkákból felépítették az új padlózatot.
Ezután ezt csiszolták, feketére festették, majd lakkozták, hogy az id?járásnak jobban ellenálljon.
Az 520-as mozdonyon nem volt szükséges az egész padló cseréje, csak egy részét kellett javítani.
A padló csak addig lett visszabontva, ameddig szükséges volt és ezt követ?en ki lett javítva a hibás rész.
Ezután következett a festés és a lakkozás.
A kiállított g?zmozdonyok sorában jelenleg két mozdonypadlózata vár még javításra illetve teljes felújításra.
A 424-es mozdony padlóját csak javítani kell, de a 1026-os pályaszámú mozdonynak új padlót kell építeni.
Ezek a munkák terveink szerint a 2015-ös szezonban lesznek elvégezve.

Zsupka helyzetjelentés

A Zsupka sínautó karosszériájának csiszolása megtörtént.
Az autó most már csak arra vár, hogy megkapja az alapozást, majd a fényezést.
Az ?szi id?járás miatt sajnos erre 2014-ben már nem fog sor kerülni.
A jöv? esztend?ben elvégezzük az autó fényezését és ezt követ?en a Zsupka visszakerülhet a kiállítói területre.
A bels? tér felújítását már itt fogjuk elvégezni, így a Vasúttörténeti Parkba látogatók is bepillantást nyerhetnek a munkálatokra.
Tehát els?dleges célunk a fényezés elvégzése.
E mellett természetesen a leszerelt és pótlásra szoruló alkatrészek karbantartása illetve készítése is folyik.

Tervek a 703. sz. Klima Hóekével kapcsolatban

Ez a hóeke már évek óta szerepel terveinkben olyan tekintetben, hogy látogatóink számára bemutathatóvá váljon.
A 2014-es év során több munkálatot is elvégeztünk ennek érekében, de sajnos ahogy hozzányúltunk a géphez el?jöttek nem várt és elég nagy problémák.
A hóeke bels? terét lecsiszoltuk és el?készítettük a festésre, de a csiszolás során kiderült, hogy több deszkát cserélni kell a bels? falazaton.
A vezet?állás teteje javításra szorul, mert az egyik íves tartó elem leszakadt, amely az össze többi deszkát tartja.
A vezet?állás padlója viszont a legnagyobb probléma.
Ez szinte nincs.
Az ebb?l adódó balesetveszély miatt a járm? le is van zárva.
Els?dlegesen a padló hibáját kell megoldanunk, melyet fel kell bontani, fém merevít?ket kell beépítenünk, hogy a régi elrozsdásodott fémlemezt kiváltsuk, er?sebbre építsük.
Sajnos egyenl?re megjósolni sem tudjuk, hogy mikor lesz látogatható a 703-as hóeke, mert szerintünk a munkák során tartogat még számunkra kellemetlen meglepetést ez a nem mindennapi gépezet.
De a csapat rajta lesz az ügyön!

M63,003 hírek

Némi jó hírrel tudunk szolgálni az M63 rajongók számára.
A mozdony felújításával kapcsolatban újabb próbálkozásokra és újabb tárgyalásokra került sor.
Jelenleg azon fáradozunk, hogy a mozdonyt eljutassuk Miskolcra, ahol a nagyjavítást elvégeznék.
Az ügy két szálon fut.
Külön beszélünk a csak küls? felújításról és külön a teljes felújításról.
Mindkét verzióra már anyagi és m?veleti tervek születtek.
Az ügyintézése ennek az ügynek elég bonyodalmas és várhatóan sok id?t vesz majd igénybe, de nagyon bízunk abban (és ezért dolgozunk), hogy az M63,003 újra régi fényében ragyoghasson.



 


Hír hozzáadva: 2014.08.29| 08:55

 

Kedves Vasútbarátok!


Értestünk minden olyan vasút rajongót, aki segíteni is szeretne ezen járm?vek megóvásában, hogy Egyesületünk a tagfelvételt 2015. év márciusáig szünetelteti.

A jöv? év folyamán terveink szerint 2-3 alkalommal lesz lehet?ség belépni az Egyesületbe.

A tagfelvételi id?tartam várhatóan két hét lesz.

Ezek az id?pontok a honlapunkon és az Egyesület Facebook oldalán lesz meghírdetve.

A megértést köszönjük!

 


Hír hozzáadva: 2014.08.06| 20:30

 

 

Frissült weboldalunk tartalma!!!

 

Frissültünk új tagokkal, új képekkel a már meglév? tagok között.

 

És ami még frissült:

  • Járm?veink menü alatt új örökbefogadók:

G?zös

Dízel-Villany

Munkagépek

  • Galéria:

Hargita felújítás (Szentes 2003)

Háttérképek 2

Múzeumok éjszakája 2014

Old Timer Fesztivál 2014

Önkéntes nap 2014

  • Új menüpont:

Archívum


  • Kapcsolódó cikkek javaslat pl. az Eseménynaptár alján!!!
  • Események véletlenszer? megjelenítése az oldal alján!!!

 

Jó nézel?dést! :)

 


Vezet?ségi változás


Az Egyesület vezet?ségének mandátuma 3 év elteltével lejárt, ezért az Egyesület vezet?ségét illet?en szavazást kellett tartanunk.
A szavazást követ?en az egyesület vezet?sége a 2014-es évt?l a következ?:
Elnök: Hory Miklós
Alelnök: Lovász Zoltán
Alelnök: Fekete Márk
Titkár: Pálóczy Attila
Ellen?rz? bizottsági tag: Drienyovszki László
Ellen?rz? bizottsági tag: Csillag András
Ellen?rz? bizottsági tag: Csombor Dániel

A 2014-es évben nem csupán a vezet?ség változik némileg, de terveink és céljaink is változtak.
Az elmúlt években kicsit eltért egyesületünk eredeti terveit?l, de most szeretnénk visszatérni az eredeti kerékvágásba.
Ez azt jelenti, hogy a rendezvények szervezésére kisebb hangsúlyt fektetünk és er?inket inkább a járm?vek állagmegóvására fordítjuk.
A kit?zött terv: A Zsupka sínautó fényezését követ?en (és közben) a g?zmozdonyok karbantartására fordítjuk legtöbb id?nket és energiánkat.

Reméljük terveink megvalósulnak és ez látszani is fog a kiállított járm?vek állapotán is.

 

 

 

Vissza az iskolapadba!


2014. március 22-én egyesületünk 5 tagja vizsgát tett a Vasúttörténeti Park egyes járm?veinek kezeléséb?l.
Tagjaink most már jogosultak a Kerti vasút, a kézi- és motoros hajtány valamint a Csajka sínautó kezelésére és kísér?ként a lóvasúton is segédkezhetnek.
Jelenleg 5 tagunk kapott lehet?séget, hogy részt vegyen ezen a tanfolyamon, de reméljük a jöv?ben még több tagunk tehet majd vizsgát ezen járm?vek kezeléséb?l.
A lehet?séget ez úton is köszönjük a Vasúttörténeti Parknak!

 

 

A Zsupka sínautóval kapcsolatos tervek.


A 2014-es évre kit?zött célunk az, hogy a járm? fényezése elkészüljön és vissza kerüljön a kiállítói területre.
A közeljöv?ben elkezdjük az autó karosszériájának csiszolását és remélhet?leg még idén sor kerül a fényezésre.
A régi festéket fémig eltávolítjuk majd gittel szintezzük.
Ez után jön az alapozás és erre jön a speciális autófesték.
Végül kétkomponenses lakkréteget kap a Zsupka, így nagyon ellenálló lesz az id?járás viszontagságaival szemben.
A bels? tér építését már a kiállítói területen fogjuk végezni.
Terveink szerint a járm? elkészülte után felügyelet mellett belülr?l is megcsodálható lesz rendezvények alkalmával.

A Galériát igazi érdekességgel, különlegességgel gazdagítottuk.
A Hargita kormányzati vonat 2003-as felújításáról látható néhány fotó, melyet a felújítás vezet?je bocsájtott rendelkezésünkre.
A felújítás a Szentesi Járm?javító üzemben zajlott és a munkálatokat Valkai Csaba vezette.
A fotók nálunk kerülnek el?ször nyilvánosságra és hamarosan a vonat bemutatása során is találkozhatnak majd a képekkel a Vasúttörténeti Parkba látogatók.
A fotókat ez úton is nagyon szépen köszönjük!

 


 

Hír hozzáadva: 2014.02.04| 18:23

 

Frissült weboldalunk tartalma!!!

 

Frissültünk új tagokkal, új képekkel a már meglév? tagok között.

 

És ami még frissült:

  • Galéria:

Hajtány karbantartás

Háttérképek 1

Locomotiv Grand Prix 2013

Múzeumok éjszakája 2013

Nohab-Szili évforduló 2013.06.15-16

Télapó expressz 2013

Temofeszt 2013

Darázsmentesítés

 

Jó nézel?dést! :)

 

 


Hír hozzáadva: 2014.01.22| 20:10

 

2014. január 25-én az Egyesület 13 tagja elvégezte a darázsmentesítést a Vasúttörténeti Parkban.
A munka során sok fészket találtunk, melyek közt volt hatalmas kiterjedés? is.
A munkáról képes beszámoló látható a galériában.
Biztos, hogy nem találtunk meg miden fészket, de reméljük, hogy a nagyobb gócpontokat megszüntettük és így kevesebb gondot fognak okozni a rovarok 2014-ben.

 

 


Hír hozzáadva: 2014.01.22| 20:10

 

Frissült weboldalunk tartalma!!!

 

Frissültünk új tagokkal, új képekkel a már meglév? tagok között.
A galériát is frissítjük új képekkel, albumokkal.

És ami még frissül: Eseménynaptár, Egyesületi napló, Hírek

Gyerünk...Nézzetek szét és keresgéljétek az új tartalmat...

Nemsokára felsoroljuk nektek a galériában lév? Új albumokat, hogy könnyebben rátaláljatok. Szíves türelmeteket kérjük.

 


Hír hozzáadva: 2014.01.22| 20:06

 

2014. Február 20-án 19 órai kezdettel az Egyesület képviseletében, Hory Miklós elnök el?adást tart a kistarcsai Civil-házban (Kistarcsa, Széchenyi út 33.) a Kistarcsai Kulturális Egyesület meghívásából.
Az el?adás témája az Egyesület és a Magyar Vasúttörténeti Park bemutatása, megismertetése, valamint a nagyvasút minimális bemutatása.
Az el?adásra minden érdekl?d?t szeretettel várunk!

 

 


Hír hozzáadva: 2014.01.22| 20:05

 

2013-ban rengeteg problémát okoztak a Magyar Vasúttörténeti Parkban a nagy mértékben elszaporodó darazsak.
Egyesületünk a 2014-es év elején darázsmentesítést fog végezni a Vasúttörténeti Parkban.
Minden kiállított járm?vet át fogunk vizsgálni fészkek után és a talált fészkeket meg fogjuk semmisíteni.
A fészkekhez vezet? nyílásokat, réseket tömít?anyaggal el fogjuk szigetelni.
Két g?zmozdonyban már feltártuk a fészkeket és óriási méret?ekre bukkantunk.
Erre több ok miatt is szükség van.
Els?sorban a látogatók biztonsága miatt, másodsorban pedig azért, hogy egyáltalán dolgozni tudjunk a járm?veken.
Ezt a m?veletet a tavasz beköszöntéig el fogjuk végezni és bízunk abban, hogy a 2014-es szezonban kevesebb kellemetlenséget fognak okozni ezek a hívatlan vendégek!

 

 


 

Szerzo neve: Hory Péter (Kismaszek)

Kapcsolódó cikkek

Esemény

VIII. Európai Kerti Vasutak Találkozója(2014. augusztus 23. – 24. 10:00-18:00)

2014. augusztus 23. – 24. 10:00-18:00

VIII. Európai Kerti Vasutak Találkozója


"Ahol kicsiny mozdonyok zakatolnak, ott van a Vasúttörténeti Park" - kerti vasutak, mozdonymodellek, g?zgépek
"Ahol kicsiny g?zmozdonyok zakatolnak, ott van a Vasúttörténeti Park"
Idén nyolcadik alkalommal kerül megrendezésre az Európai Kerti Vasutak Találkozója a Magyar Vasúttörténeti Park területén. A rendezvény minden évben nagy népszer?ségnek örvend a látogatók körében, ugyanis dízel- és g?zmozdonyok kicsinyített másai vonulnak fel az apró sínpályán.
Augusztus 20-a utáni els? hétvégén most is ellátogatnak a Vasúttörténeti Parkba a környez? országok kicsiny g?zösei. A kisvonatok zakatolva haladnak végig a 850 méter hosszú kerti vasút pályán, amely áthalad alagúton, egy kis tó felett ível? igazi vasúti hídon, végül a szakasz végén visszatér a kiinduló állomásra. A rendezvény különlegessége, hogy a kicsinyített másolatokat nem csak megnézhetik, de kis is próbálhatják a gyerekek és szüleik.
A magyarországi kerti vasút rajongók között is egyre többen építenek saját g?zmozdonyt, s?t néhányan a mozdonyhoz kapcsolható ül?kocsikat is elkészítik. Ezeket az egyedi készítés? remekm?veket a látogatók is megcsodálhatják a rendezvény ideje alatt.
A Vasúttörténeti Park több mozdonyával képviselteti magát a találkozón: a 203.001-es pályaszámú kisg?zössel; a 2008-ban készült, zöld szín? kis Bobó mozdonnyal, és az új „Szilvia” kisg?zössel, amely a MÁV egykori 394-es g?zmozdony-sorozatának egyik m?köd? tagja, a 394,057 pályaszámú “Szilvi” g?zmozdony kicsinyített mása. (Az eredeti g?zös a Szilvásváradi Erdei Vasúton teljesít nosztalgia szolgálatot.) A múzeum kisg?zöse vezeti majd fel méltóságteljesen a vendégmozdonyokat a pályára, hogy együtt futhassák a köröket ezen a hétvégén.
A rendezvény mindkét napon 10:00-18:00 óra között látogatható Budapesten, a Tatai út végén.