Egyre több helyen látom vállalati tanácsadóként, már kis vállalkozások vagy kisebb cégek esetében is, hogy beruháznak, és céges telefonokat létesítenek a munkavállalók használatába. Persze érthető, mert ma már alapvető kritérium, hogy az ember mindig elérhető és online legyen, illetve nagyon sok helyen már az egyszerű email forgalom is a telefonon keresztül bonyolódik le, és hát sokkal könnyebb mindezt elvárni és ellenőrizni, hogy ha céges a készülék és az előfizetés és nem a sajátját kell használni az alkalmazottnak.
Igen ám, de járulékos dolgokra ilyenkor nem nagyon gondolnak a cégvezetők. És valahogyan, hogy ha ez az egész előjön, akkor nem arra gondolnak, hogy milyen feladatokat támaszt mondjuk egy céges flotta, hanem arra, hogy hogyan tudja ellenőrizni az alkalmazottakat, hogy mire használják a céges telefont, merre járnak és sorolhatnám tovább, pedig én teljesen másra gondolok.
Egyrészt ma már majdnem minden flotta korlátlan, tehát miért ne használhatná az alkalmazott azt a telefont akár saját részre is? Én azt gondolom, hogy a vállalati hangulat és céges kultúra nagyban lendül, ha ezt a vállalatvezetés nem piszkálja, másrészt pedig azt gondolom, hogy már régen rossz, ha az alkalmazottak hollétével foglalkozik a cégvezetés és a főnök, hiszen akkor már azt mondhatom, hogy az alapvető bizalom hiányzik, ezekben az esetekben tehát rengeteg feladat áll előttünk.
De pontosan mire is gondolok akkor én? Hát mondjuk arra, hogy ezek a telefonok szervíz szolgáltatásra szorulnak, és mivel a legsűrűbben használt céges flotta készülék típusa az iphone, ezért szükség van általában egy nagyon jó és megbízható, mégis jó áron dolgozó iphone szerviz csapatra. Hiszen a céges információk, adatok és maga a készülék nem mindegy, hogy milyen gyorsan és milyen profizmussal kerül megjavításra, és hogy azok az adatok milyen biztonságban vannak. Ne felejtsük ezt sosem, ha céges flottát tervezünk bevezetni.